سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر نامه بر
نوشته شده در تاریخ شنبه 92 شهریور 30 توسط یک طلبه | نظر

از حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) سؤال شد که: سالم‌ترین شهرها و بهترین مکان‌ها هنگام نازل شدن فتنه و آشکار شدن شمشیرها کجاست؟

ایشان در پاسخ فرمودند: سالم‌ترین مکان‌ها در آن روز زمین جَبَل است. زمانی که خراسان مضطرب شود، بین مردم گرگان و طبرستان جنگ رخ دهد و سجستان خراب شود، پس سالم‌ترین مکان در آن روز شهر قم است.1

از امام صادق (علیه السلام) سؤال شد که: شهرهای جبل کجاست؟ برای ما نقل شده زمانی که حکومت به شما برگردد، قسمتی از آن از بین می‌رود .

حضرت فرمودند: در آن جبل، مکانیست که به آن بحر گفته می‌شود و آن قسمت، قم نامیده می‌شود آنجا مرکز شیعیان است.2

منبع:

1ـ بحارالانوار، ج60، ص217.

2ـ همان، ص212.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 شهریور 24 توسط یک طلبه | نظر




نوشته شده در تاریخ جمعه 92 شهریور 15 توسط یک طلبه | نظر

به دیوار و در این بیت توحید                  فروغ عترت و قرآن توان دید

بود این بارگاه خلد آذین                      حریم دخت هفتم خسرو دین

مزار حضرت معصومه اینجاست                  رضا را خواهر مظلومه اینجاست

چو اینجا شد چراغ عشق روشن             به دلها این حرم شد پرتو افکن

بُوَد این درگه از ابواب رحمت              در باغى است از باغ جنّت

که اشک عاشقان شد جویبارش            نمى گردد خزان هرگز بهارش

تو اى زائر به تعظیم شعائر                  ببوس این درگه پر نور و طاهر

بیا اینجا به اشک خود وضو کن                    بیا جان خود اینجا شست و شو کن

بپا خیز و بخوان اذن دُخولش                     اجازت از خداگیر و رسولش

به اذن حیدر و زهراى اطهر                  به اذن یازده معصوم دیگر

قدم چون مى نهى داخل از این در                      بگو بسم اللّه و اللّه اکبر

زند چون حلقه بر این در گدائى                     به گوش جان او آید ندائى

که: اى سائل! دعایت مستجاب است                    محبّ آل عصمت، کامیاب است

بخواه از رحمت حق هر چه خواهى                      که بى حدّ است الطاف الهى

«حسانا»، قم که دارُالمؤمنین است                         در ِباغ بهشت اندر زمین است

 




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 شهریور 10 توسط یک طلبه | نظر بدهید

 

مرحوم راوندى در کتاب خرایج و جرائح خود آورده است: امام محمّد باقر به همراه فرزندش امام جعفر صادق (علیهما السلام) جهت انجام مراسم حج وارد مکه مکرمه شدند. در مسجدالحرام نزدیک کعبه الهى نشسته بودند، که شخصى وارد شد و اظهار داشت: سؤ الى دارم؟

امام باقر (علیه السلام) فرمود: از فرزندم جعفر سؤ ال کن.

آن مرد خطاب به حضرت صادق (علیه السلام) کرد و گفت: سؤ الى دارم؟

حضرت فرمود: آنچه مى‌خواهى سؤ ال کن.

آن مرد گفت: تکلیف کسى که گناهى بزرگ مرتکب شده است چیست؟

حضرت فرمود: آیا در ماه مبارک رمضان از روى عمد و بدون عذر روزه‌خوارى نموده است؟

گفت: گناهى بزرگ‌تر انجام داده است.

حضرت فرمود: آیا در ماه مبارک رمضان زنا کرده است؟

آن مرد اظهار داشت: یاابن رسول اللّه ! گناهى بزرگ‌تر از آن را مرتکب شده است.

حضرت فرمود: آیا شخص بى‌گناهى را کشته است.

گفت : از آن هم بزرگ‌تر.

پس از آن صادق آل محمّد (علیهم السلام) فرمود: چنانچه آن از شیعیان و دوستداران امیرالمؤ منین امام على (علیه السلام) باشد، باید به زیارت کعبه الهى برود و توبه نماید؛ و سپس قسم یاد کند که دیگر مرتکب چنان گناهى نشود؛ ولى اگر از مخالفین و معاندین باشد راه پذیرش توبه براى او نیست.

آن مرد گفت: خداوند، شما فرزندان فاطمه زهرا (علیها السلام) را مورد رحمت خویش قرار دهد، من این چنین جوابى را از رسول خدا (صلى الله علیه و آله) نیز شنیده‌ام.

بعد از آن، از محضر مقدس آن بزرگواران خداحافظى کرد و رفت.

امام محمّد باقر (علیه السلام) به فرزندش فرمود: همانا این شخص، حضرت خضر (علیه السلام) بود، که خواست تو را به مردم معرفى نماید.

 

بحارالأنوار، ج47، ص21، ح20




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 شهریور 5 توسط یک طلبه | نظر

نمایشگاه آستان خورشید

حاوی 46 تابلو پیرامون مبحث ولایت فقیه و شبهات وارده

از منظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و علمای اعلام

با کیفیت بالا و حجم 18 مگابایت

برای دانلود روی تابلوی بالا کلیک کنید




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 شهریور 3 توسط یک طلبه | نظر
نامه به بازیگری که سوز دارد نه دود؛

بی‌مقدمه می‌شود از شما خواهش کنم دوباره به شهر و دیار خودتان برگردید؟ 

لطفاً از دستم ناراحت نشوید اما این‌طوری بهتر است. آخر شما دارید شر درست می‌کنید. دارید نظم این شهر را بر هم می‌زنید. بالاخره زندگی در هر جایی رسم و رسومی دارد و نمی‌شود شما بیایی از هر چه دلت خواست ایراد بگیری و انتظار داشته باشی کسی چیزی نگوید! خب معلوم است که به بعضی‌ها برمی‌خورد. معلوم است که واکنش نشان می‌دهند و شما را متهم می‌کنند. معلوم است که آدم بدِ می‌شوی. 

دوست ندارید به شما بگویند استاد؟ دلتان نمی خواهد همه خودشان را برای امضا گرفتن از شما به تکاپو بیاندازند؟ نمی‌خواهید برتر از همه چیز و همه کس باشید؟ نمی‌فهمم شما اصلاً برای چی این همه سال فیلم بازی کردی و معروف شدی؟

جسارتاً از من اگر بپرسید فکر می‌کنم بهتر است خانه تان را بدهید موزه کنند. به‌تازگی مد شده! خرجی هم روی دست‌تان نمی‌گذارد. چند وقتی کاغد بازی و دوندگی دارد اما خبرش مثل بمب صدا می‌دهد و بی‌نهایت پرستیژ دارد. بالاخره هیچی نباشد شما را استاد می‌دانند و چه چیزی بهتر از این که خانه استاد را موزه کنند؟ 

یا اصلاً بیاید کلاس بازیگری راه بیندازید. پول خوبی دارد. خودتان که هیچ! اسم‌تان کافی است تا جوانان جویای نام صف بکشند پشت در آن کلاس‌ها و میلیون میلیون خرج کنند تا شاید آرتیست بشوند روزی. این یکی هم بی‌دردسر و کم‌هزینه است. یک ساختمان کوچک اجاره‌ای میخواهد با چهار تا میز و صندلی. 

شورای شهر هم بد نبود. تا همین چند وقت پیش بازار داغی داشت. اگر کاندیدا می‌شدی من تضمین می‌کردم که رأی می‌آوردی. هیچی نباشد از ابتدای دهه شصت کلی برای سینمای ما زحمت کشیده‌اید و شاید الان بد نباشد با کت و شلوار پشت یک میز شیک و آنچنانی بنشینید و به مردم "خدمت" کنید. 

این همه بازیگر گالری عکس و نقاشی می‌گذارند. یعنی شما از آنها کمتری؟ استعدادی هم که نمی‌خواهد!  همین که چهار تا عکس از یک لنگه پوتین پاره و درخت خشکیده و پاهای درب و داغان یک پیرمرد بگیرید، 10 شب برج میلاد را در اختیارتان می‌گذارند که تابلوهای‌تان را میلیون‌ها تومن به خلق‌الله بفروشید.

راستی اصلاً حواسم نبود!  بازیگران و هنرمندان در طول سال کلی مهمانی و کنسرت و شب‌نشینی دارند برای خودشان. شما چرا در هیچ کدام از اینها نیستی؟ چرا سایت‌ها در میان خبرهای‌شان: (عکس/تیپ جدید استاد پرستویی) منتشر نمی‌کنند؟

بدتان می‌آید از شما سردیس و تندیس بسازند؟ بدتان می‌آید یک روز از تقویم را به نام‌تان بزنند و در تالار وحدت برای‌تان بزرگداشت بگیرند؟ بدتان می‌آید شهرت و قدرت و ثروت را یکجا با هم داشته باشید؟  

آقای پرستویی! به روستای خودتان برگردید. خودتان بهتر از من می‌دانید که همراهی‌کردن یک جانباز جنگی برای درمان به خارج از کشور و انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان به افرادی که ناقص شدند تا خاک ما کامل باشد، عاقبتش این است که هنرمندان شبه‌روشنفکر بگویند پرستویی در نقش حاج‌کاظم گیر کرده و جوگیر شده و از این حرف‌ها! 

خودتان بهتر می‌دانید که جمع آوری کمک های مردمی به نفع زلزله زدگان، نه نان می شود و نه آب. مگر وظیفه شماست اصلا؟ چه کسی تکلیف کرده که از صبح تا شب کنار سینما آزادی جلوی مردم دولا راست بشوید تا یک قران و دوزار روی هم جمع بشود و به ورزقان بفرستید؟ قرار نیست فقط شما دلتان برای مصیبت دیده ها بسوزد! بترسید از این که انگ بزنند و فکر کنند خیالی در سر دارید. 

کارهای شما یعنی شنا کردن بر خلاف جریان آب. مدتهاست که پیگیر حقوق از دست رفته شهدا و جانبازان هستید و انگار حواستان نیست که  برخی رسانه ها از کلیشه شدن پرویز پرستویی حرف می زنند. مردی که در دنیای سینما رزمنده و جانباز است و در دنیای واقعی یاور آنها از دید رسانه های ما اینگونه دیده می شود. 

کاش حواستان به بازیگران دیگر هم باشد که هر روز با یک ژست آنچنانی روی جلد مجلات می روند و در مورد اولین آلبوم موسیقی خود صحبت می کنند که قرار است به واسطه شهرت آنها حسابی بفروشد.  بازیگرانی که اینطرف فیلم بازی می کنند، مشهور می شوند، پول در می آورند و بعد پولهایشان را در کنسرت خواننده های لس آنجلسی خرج می کنند.  

حاج کاظم آژانس شیشه ای!  صادق مشکینی لیلی با من است! آقا داوود روبان قرمز!  شما که در این سی و چند سال به خاطره مشترک چند نسل بدل شدی و خیلی ها استاد صدایتان می زنند، شما که روایتگر نام‌آشنای دفاع مقدس بودی و هستی و خواهی بود، شما که دلت برای هموطنت از اعماق سینه می تپد لطفا تا بیشتر از این کلیشه نشدید به روستای خودتان در همدان برگردید و اجازه بدهید ما به خانه سینمایمان برسیم. 
امضا: یک خبرنگار مشرقی      
 
  



مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.