سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر نامه بر
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 خرداد 7 توسط یک طلبه | نظر

تقابل گفتمان مقاومت و گفتمان سازش

مقام معظم رهبری در دیداری که با کارگزاران نظام در یازدهم آبان سال 82 داشتند، فرمودند:

" اگر قرار باشد دشمنان یا مراکز قدرت، فزون‏خواهى کنند و سنگر به سنگر جلو بیایند و ما هم عقب‏نشینى کنیم، این مى‏شود تسلیم، که به ‏هیچ ‏وجه درست نیست و اجازه‏ى چنین کارى هم داده نخواهد شد".




نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 خرداد 7 توسط یک طلبه | نظر
حمایت مجدد و زیبای لنکرانی از جلیلی

دکتر باقری لنکرانی که پیش از این و در حمایت از دکتر جلیلی از کاندیداتوری انصراف داده بود، با انتشار نامه‌ای زیبا و تاثیرگذار با دیگر حمایت خود از دکتر جلیلی را اعلام کرد.


بدنبال اعلام حمایت علامه مصباح یزدی از دکتر جلیلی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری وهمچنین حمایت رسمی جبهه پایداری از وی به عنوان نماینده گفتمان انقلاب اسلامی درانتخابات پیش رو، دکتر باقری لنکرانی که پیش از این و در حمایت از دکتر جلیلی از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده بود، با انتشار نامه‌ای زیبا و تاثیرگذار با دیگر حمایت خود از دکتر جلیلی را اعلام کرد.

به گزارش بی باک، پیش از این دکتر لنکرانی در بیانه‌ای که به مناسبت انصراف خود از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری صادر کرد، نوشته بود: «با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مومن جناب آقای دکتر جلیلی ، با کسب نظر مشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی ، برای دفاع از گفتمان امید ، عدالت و استقامت ، اینجانب با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ، حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم.»
دکتر لنکرانی در جدیدترین نامه خود مجددا از دکتر جلیلی اعلام حمایت کرده و این حمایت را پیمانی اباالفضلی با کاندیدایی دانسته است که همچنان بر مرام اباالفضل العباس علیه السلام باقی مانده است.
در ادامه متن کامل این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار بی باک  قرار گرفته است را می‌خوانید:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه ای از جنس ابوالفضل علیه السلام 
هیچ چیز در این عالم بی حکمت نیست . تقارن وقایع در دل خود برای بیدار دلان هشدار و عبرت دارد . حتما حکمتی دارد  که قرار است حماسه سیاسی سال 92 ، مقارن میلاد ابوالفضل العباس پسر امیر المومنین علیهما السلام رخ دهد. این ها نشانه است ، نشانه اینکه این حماسه را باید ابوالفضلی ساخت. بچه های هیات وقتی کاری را می‌خواهند درست انجام دهند می‌گویند ، این کار را باید ابوالفضلی انجام داد. یعنی در آن هیچ غل و غشی را راه نداد . خالص و با صفا مثل حماسه ابوفاضل. در زیارت آن بنده صالح خدا که مثل او را در این جهان نمی‌توانیم سراغ بگیریم ، او را به اطاعت پذیریش ، به صداقتش ، به وفا و خیرخواهیش می ستاییم  و می‌گوییم :
اَشْهَدُ اَنَّکَ لَمْ تَهِنْ وَلَمْ تَنْکُلْ وَاَنَّکَ مَضَیْتَ عَلى بَصیرَه مِنْ اَمْرِکَ *
گواهی می‌دهم که تو در حماسه حسینی ، کوتاهی نکردی و رو برنتافتی  و بر اساس روشن بینی و بصیرت در کارت  اقدام فرمودی.
 بیست و چهارم خرداد در پیش است . این حماسه را باید ابوالفضلی بسازیم.
حماسه سازان خرداد 92 ، برای خود شانی جز ادای وظیفه قائل نیستند .  نگران خود و جایگاهشان نیستند . معامله گر نیستند .حمایت خود را مبتنی بر تضمین پست نمی‌کنند . دنبال حجت شرعی و حرکت و بصیرتمندانه هستند. از نا ملایمات دلگیر نمی‌شوند .  خود را در راه خدا، آسان معامله می‌کنند . گرانفروشی نمی‌کنند . سرزنش ملامت گران ، آنها را از جا تکان نمی‌دهد. دنبال کاندیدایی می‌گردند که ابوالفضلی باشد. کسی که چیزی برای خودش و نزدیکانش نخواهد. همه همت خود را ادای تکلیف بر اساس بصیرت و تدبیر قرار داده باشد. راه را گم نکند . اگر سربازی می‌کند ، اگر سیاست ورزی می‌کند ، اگر خدمت می‌کند همه را برای خدا انجام دهد . دلش به ولی باشد . برای خود شانی جدای از ولی قائل نباشد. آماده فدا شدن باشد . 
 ما در بین کاندیدا ها یک جانباز بیشتر نداریم که در طی این سال ها ، متعهد به مرام ابوالفضلی مانده . ما اگر او را معرفی می‌کنیم با او پیمان ابوالفضلی می‌بندیم که ولی را هیچگاه تنها نگذاریم و در دفاع از او سستی روا نداریم . پیمان ما با او ، پیمان بر خدمت ابوالفضلی است. پیمان بر سر ارزشها و باورهامان ، پیمان بر سر بصیرت و با اقتدای با بصیرتمندان .  پیمانی که امروز شاهدش زینب کبری سلام الله علیها است.  زینب سلام الله علیها ، عقیله است . عقیله ، بانوی خردمندی  را می‌گویند که با صبر و دور اندیشی مشکلات را حل می‌کند. عقیله ، با کریمه هم قرابت معنایی دارد . در عقیله بودن این دختر علی و فاطمه علیهم السلام ، همین بس که صحنه پیروزی دشمن را به مفتضحانه ترین شکست آنها مبدل کرد.امروز هم باید از آن بانوی بزرگوار همت بطلبیم.

 




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 خرداد 6 توسط یک طلبه | نظر بدهید
آیت‌الله مصباح:جلیلی در اصول ضعف ندارد.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بنده و دوستان جبهه پایداری شناختی که نسبت به آقای لنکرانی داشتیم نسبت به آقای جلیلی نداشتیم، لذا اظهار نظر را تا بررسی‌های بیشتر به تعویق انداختیم.

آیت‌الله مصباح خاطر نشان کرد: به نظر ما، مهم‌ترین شاخص برای کاندیدای اصلح، آن است که دغدغه دین داشته باشد چرا که کلید سعادت دنیا و آخرت همین دین است، و نامزدی اصلح است که دغدغه اصلاح نهادهای مختلف از آموزش و پرورش گرفته تا صدا و سیما را در جهت اهداف و ارزش‌های اسلامی داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که رئیس‌جمهوری که بر سر کار می‌آید دست کم چهار سال کلید بسیاری از مسائل کشور را در دست می‌گیرد، ادامه داد: اصلح را تنها با چند سخنرانی نمی‌توان شناخت بلکه اگر بتوان افرادی را از مدت‌ها پیش زیر نظر گرفت و تقوا و آشنایی آنها با مسائل کلی جامعه، تخصص و دغدغه آنها در زمینه دین را سنجید، می‌توان در انتخابات بهتر تصمیم گرفت.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تلاش‌های جبهه پایداری برای شناخت فرد اصلح ابراز داشت: از طرفی رهبری تصریح کردند که اگر اصلح را شناختید، معرفی کنید و از طرف دیگر ممکن بود افراد غیر اصلحی در عرصه انتخابات حضور یابند که بتوانند با استفاده از امکانات تحت اختیار خود، کارهایی را انجام دهند که احتمال رأی آوری آنها را زیادتر می‌کرد، لذا ایجاب می‌کرد که اگر کسی اصلح را می‌شناسد زودتر معرفی کند.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: دوستان جبهه پایداری با تحقیقات و بررسی‌های خود، جوان‌ترین و موفق‌ترین وزیر دولت نهم را اصلح دانستند. او وزیری بود که در طول مدت وزارتش، حتی یک مورد خلاف شرع و خلاف قانون از او مشاهده نشده بود چون قسم خورده بود که خلاف قانون عمل نکند. آیا اگر چنین کسی را شناختیم و او را معرفی نمی‌کردیم، نزد خدا حجتی داشتیم؟

وی با اشاره به تأکید حضرت امام (ره) بر کار جمعی به دلیل تأثیر بیشتر آن نسبت به کار فردی، اظهار داشت: اعضای جبهه پایداری برای انجام کار جمعی و تأثیرگذاری بیشتر این جبهه را تشکیل دادند و برای این‌که اطمینان پیدا کنند مصوباتشان مخالف شرع و اسلام نیست، تصمیم به تشکیل شورای فقها گرفته، از بنده نیز برای حضور در این شورا دعوت کردند. از آنجا که اهتمام به امور مسلمین واجب است و از مصادیق بارز اهتمام به امور مسلمین، امور اجتماعی است بنده نیز پذیرفتم.

علامه مصباح یزدی ادامه داد: آنها پس از بررسی‌های زیاد به اجماع تصمیم گرفتند و تصریح به اصلح بودن آقای باقری لنکرانی داشتند. از طرفی هم بنده بینی و بین الله از قریب به هفت سال پیش به این نکته رسیده بودم و به کسی اعلام نکرده بودم و حتی اظهار تمایل به آن هم نکردم. از آنجا که تصمیم آنها مغایر با شرع نبود، تصمیم آنها را تأیید کردم، و رأی آوردن یا نیاوردن ایشان و یا گله مند شدن دیگران را دلیلی بر ترک وظیفه شرعی خود ندیدم.

آیت‌الله مصباح ابراز داشت: شرایط به گونه‌ای شد که آقای باقری لنکرانی علیرغم اصلح بودن، با توجه به شرایطی که پیش آمد کنار رفت و با توجه به این‌که آقای جلیلی به صورت جدی به میدان آمدند، ایشان تکلیف را از دوش خود، برداشته شده دیدند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) درباره وظیفه امروز ما ادامه داد: بنده و دوستان جبهه پایداری شناختی که نسبت به آقای لنکرانی داشتیم نسبت به آقای جلیلی نداشتیم، لذا اظهار نظر را تا بررسی‌های بیشتر به تعویق انداختیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تحقیق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که ایشان در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزشهای اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد، هرچند ممکن است هرکسی در مسائل فرعی دارای ضعف‌هایی باشد. از این رو مقرر شد برای بحث در مسائل فرعی نیز برخی از دوستان با ایشان دیدار کنند تا جبهه پایداری ضمن بررسی بیشتر، نظر خود را در خصوص شخص ایشان ابراز کند.




نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 خرداد 6 توسط یک طلبه | نظر بدهید

برای دریافت پوستر با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.




نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92 خرداد 5 توسط یک طلبه | نظر بدهید
رئیس ستاد ائتلاف نمایشی، رئیس ستاد قالیباف شد!
چند روایت معتبر درباره قالیباف، ائتلاف پیشرفت و پیش‌بینی تاریخی علامه مصباح/ به دینداری چه کسانی باید شک کرد!؟

رجانیوز – گروه سیاسی: خبر انتصاب حسین مظفر به عنوان رئیس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف از آن خبرهایی بود که شاید برای آنها که پیگیر اخبار انتخاباتی هستند کمی عجیب به نظر می رسید، اما برای آنها که نسبت به ماهیت ائتلاف پر سر و صدای سه نفره واقف بودند، امری حتمی و یقینی بود که هفته های قبل انتظار آنرا می کشیدند. رئیس پیشین ستاد انتخابات ائتلاف 1+2 که امروز از سمت خود استعفا داد، قرار بود به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خروجی این ائتلاف معرفی شود اما هنوز خروجی ائتلاف مشخص نشده، او به ستاد قالیباف پیوست.

به گزارش رجانیوز، هنوز چند ماه از سخنان تاریخی قالیباف نگذشته است که "اینکه این ائتلاف سیاسی نیست به این معنا نیست که ما سیاسی نیستیم. این بدین معناست که نمی‌خواهیم مکر و حیله بکنیم و از جنس کاسه به دست بگیر و بده و بستان احزابی نیست. اگر پایان این ائتلاف منجر به اختلاف شود، باید در دینداری ما شک کنید" اما انگار خود آقای شهردار هم پذیرفته که خروجی ائتلاف، چیزی به غیر از درگیری و اختلاف نبوده است.

اما امروز و در حالی که علی اکبر ولایتی از "فصل‌الخطاب بودن" نظر جامعتین درباره خروجی ائتلاف حرف می‌زند و غلامعلی حدادعادل هم از سعید جلیلی به عنوان خروجی نهایی ائتلاف سخن می‌گوید، قالیباف به طور کامل ائتلاف را به هوا فرستاد و حسین مظفر را به عنوان رئیس ستاد خود انتخاب کرده است.

سکانس اول/ پیش‌بینی علامه مصباح و صورت مساله‌ای که پاک شد

"این ایده آل است این که همه اصولگرایان بنشینند و نفر واحدی را انتخاب کنند. هر چند شدنی نیست؛ حتی همان سه نفری که ابتدا با هم ائتلاف کردند، بنده معتقدم که در عمل هیچ کدام از آنها با هم نمی‌سازند." این پیش بینی دقیق آیت‌الله مصباح یزدی در دی ماه سال گذشته است؛ یعنی کمتر از پنج ماه پیش؛ دقیقا در همان زمانی که اعضای ائتلاف سه‌گانه به شدت و با گرمای خاصی از پیوند محکم خود سخن می‌گفتند.

اما سخنان چند هفته پیش و اقدام روز گذشته محمدباقر قالیباف در جمع حامیان خود، علاوه بر اینکه آب پاکی را بر "ائتلاف پیشرفت" و اعوان و انصارش ریخت، نشان داد علامه مصباح با دوراندیشی خود چگونه توانست آینده این به اصطلاح ائتلاف و همگرایی را پیش‌بینی کند.
 
شهردار تهران چند هفته پیش در همایش رونمایی از برنامه مدیریتی خود، گفت: "با اتفاقات و وقایعی که در روز آخر ثبت نام افتاد، آرایش انتخاباتی دگرگون شده و باید گفت که موضوع ائتلاف،‌ صورت مساله ای پاک شده است." 
 
هر چند تیم رسانه ای قالیباف تلاش کردند در خبری که خبرگزاری مهر منتشر کرد این عبارت را به این شکل منتشر کنند که «صورت مسئله ائتلاف تغییر یافته و باید همگی به اتحاد فکر کنیم » و سخنگوی ستاد قالیباف هم عبارت شهردار تهران را به این گونه تصحیح کرده اما متن منتشر شده در وبسایت رسمی و پیامک های متعدد خبری،‌ عبارت نخست را تایید می کند، و این در حالی است که هر دو عبارت از یک واقعیت مهم خبر می دهد: عزم قالیباف برای عبور از ائتلاف 1+2.
 
جالب اینجاست که قالیباف چند ماه پیش و در یک نشست مشترک با دو عضو دیگر این ائتلاف، اختلاف در این مجموعه را موید شک در دینداری خود نامیده و تاکید کرده بود: "اینکه این ائتلاف سیاسی نیست به این معنا نیست که ما سیاسی نیستیم. این بدین معناست که نمی‌خواهیم مکر و حیله بکنیم و از جنس کاسه به دست بگیر و بده و بستان احزابی نیست. اگر پایان این ائتلاف منجر به اختلاف شود، باید در دینداری ما شک کنید."
 
سکانس دوم/ ائتلاف برای خدمت یا اختلاف برای قدرت؟
 
البته تجربه فعالیت نافرجام «جبهه متحد اصولگرایان» در انتخابات مجلس نهم و حوادث پس از آن که به درگیری میان اعضا و نهایتا تشکیل فراکسیون رهروان ولایت در مجلس منجر شد، ثابت کرده بود که اگر مبنای یک حرکت سیاسی بر اساس سهم‌خواهی باشد و رضای خدا و صلاحیت افراد موردنظر قرار نگیرد، نتیجه نهایی قطعا رضایت‌بخش نخواهد بود و به ثمر نمی‌نشیند.
 
جوگیری و فضاسازی تبلیغاتی درباره ائتلاف و همچنین استناد به مساله‌ای مانند نظرسنجی برای تعیین خروجی ائتلاف‌ها سبب شد تا سرنوشت ائتلاف پیشرفت با حضور «حداد، قالیباف، ولایتی» هم به سرنوشت ائتلاف اکثریت با حضور «باهنر، آل اسحاق، ابوترابی، متکی، پورمحمدی» دچار شود و این ائتلاف‌های یک‌شبه‌ی سیاسی، در حدود دو هفته مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از درون متلاشی شوند.
 
سکانس سوم/ استعفانامه مظفر؛ سند فروپاشی ائتلاف
 
مرور مطالب مندرج در متن استعفانامه حسین مظفر از ریاست ستاد انتخاباتی ائتلاف 1+2 نشان می‌دهد که سناریوی کاملی در این زمینه اجرا شده و سازوکار ائتلاف نهایتا مورد تایید اعضا قرار نگرفته و ولایتی و حدادعادل هنوز حاضر به پذیرش قالیباف به عنوان خروجی نیستند.
 
اگر کسی شک داشت که ائتلاف سه گانه صرفا ساز و کاری برای بالا بردن مشروعیت قالیباف در انتخابات یازدهم بوده و این مکانیسم برای رسیدن به شهردار تهران به عنوان کاندیدای نهایی طراحی شده است، استعفای امروز رئیس ستاد این ائتلاف و بلافاصله نقل مکان وی به راس ستاد قالیباف، هر گونه شائبه در این زمینه را برطرف کرده است که اساسا دو گزینه حداد و ولایتی برای تزیین ائتلافی با محوریت قالیباف به میدان کشیده شده اند و این دو نفر با قالیباف قرار است 1+2 را شکل دهند.
 
تلاش مظفر برای منطقی و عاقلانه نشان دادن انتخاب قالیباف بدون اجماع اعضای ائتلاف، به گونه‌ای پررنگ و گل درشت در متن این استعفانامه دیده می‌شود: "به نظر اینجانب نیز تصمیم  شورا بر خاتمه یافتن فعالیت ستاد در شرائط فعلی و تغییر ماموریت ستاد از حالت ائتلافی به سوی حمایت از فرد واجد شرایط آن هم پس از تایید صلاحیت‌ها توسط شورای محترم نگهبان و شفاف شدن آرایش سیاسی نامزدها و قطعی شدن اطلاع از رقابت‌ها توجیه منطقی داشته و به ویژه با ملاحظه نتایج حاصله از دهها نظرسنجی از نهادهای رسمی و معتبر نظام اسلامی، زمینه برای تصمیم‌گیری و عمل به میثاق اعضای محترم شورا فراهم گردیده و با وصف سه رکن اساسی ائتلاف که مشروعیت، کارآمدی و مقبولیت مردمی است، هم اینک تحقق یافته است. به نظر می‌رسد ادامه بلاتکلیفی و به تاخیر انداختن معرفی فرد واجد شرایط تا بعد از مناظره‌های صدا وسیما به امید احتمال در تغییر معنادار آرای مردمی هر یک از نامزدهای ائتلاف، موجب سرگردانی هواداران و بلاتکلیفی نیروهای اصولگرا و ارزشی و به هدر رفتن سرمایه‌های انسانی و جذب هواداران به سوی نامزدهای دیگر خواهد شد که به نفع هیچ‌یک از اعضای محترم شورا نخواهد بود."
 
به نظر می‌رسد با توجه به این رویکرد خصمانه و غیردوستانه حامیان قالیباف، در روزهای آینده باید منتظر واکنش‌های متعدد و پررنگی از سوی دیگر اعضای ائتلاف پیشین بود؛ واکنش‌هایی که خط مشی اصلی آن را باید در سخنان یکی دو روز پیش علی اکبر ولایتی پیدا کرد: "بنده تا آخر هستم، محکم هم ایستاده‎ام و با حمایت مردم می‎توانیم یک دولت قوی تشکیل دهیم."



نوشته شده در تاریخ شنبه 92 خرداد 4 توسط یک طلبه | نظر بدهید

 

جهت دریافت در اندازه واقعی بر روی عکس کلیک کنید




نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 خرداد 2 توسط یک طلبه | نظر

 

جهت دریافت پوستر با کیفیت بالا بر روی عکس کلیک کنید




طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.