سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر نامه بر
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 اردیبهشت 23 توسط یک طلبه | نظر

حاشیه های جلسه گفتمان جبهه پایداری در مدرسه معصومیه با حضور دکتر باقری لنکرانی

اولین باری بود که در مراسم انتخاباتی یک کاندیدا شرکت می کردم بیشتر از هزار نفر بودیم و بیشترمان طلبه بودند جلسه گفتمان جبهه پایداری با حضور دکتر باقری لنکرانی.
اساتید من هم هستند: دکتر باقرزاده مجری برنامه است(!)، آیت الله فیاضی و دکتر سعیدی هم جز شرکت کنندگان مراسم.
برنامه هنوز شروع نشده که مهدی سلحشور هم با تعدادی از بچه های هیئتش می آیند.
بعد از قرائت قرآن و پخش نماهنگ نوبت به سخنرانی آیت الله رجبی می رسد و بعد هم سخنرانی خود دکتر لنکرانی. انصافا خوب صحبت می کند از ضرورت همکاری حوزه و دولت صحبت می گوید: حوزه به عنوان راهبر و تدوین کننده برنامه های فرهنگی و دولت مجری برنامه های حوزه.
ماجرای جالبی هم تعریف می کند از دوران مسئولیتش در دولت نهم: یک بار که به محضر مقام معظم رهبری می رسند آقا شاکی هستند از بی توجهی دولت به مسئله فرهنگ همین موجب می شود که سال بعد دولت بودجه فرهنگی را 35 برابر کند(!!). و در دیدار بعدی با رهبری منتظر تعریف و تمجید آقا هستند که ایشان می فرمایند من از این وضع نگرانم !
بعد نتیجه می گیرد و توضیح می دهد که بودجه باید به تناسب برنامه های فرهنگی تنظیم شود و برنامه هم که وظیفه حوزه است.
بعد از صحبت های خوبی که می کند نوبت به پرسش و پاسخ می رسد: پرسش ها درباره برنامه دولت در مورد مسائل اقتصادی است و کاندیدا شدن سه کس: هاشمی مشایی و جلیلی.
از هاشمی شروع می کند: «از آمدنش هم خوشحالیم هم ناراحت خوشحال از این که برنامه هایش را به طور واضح توضیح خواهد، و ناراحت از شکست حتمی اش در انتخابات.» البته من خودم در دل خوشحالی دیگری هم دارم و آن هم این که بالاخره حضور ایشان تعدادی رای های خفته را هم بیدار می کند بنابر این مشارکت در انتخابات بیشتر می شود و در نتیجه به اعتبار آن افزوده می شود و به این ترتیب حماسه رقم می خورد.
از مشایی با بی تفاوتی رد می شود و من برای اولین بار می بینم که یکی به صراحت ماجرای احراز صلاحیت او را به شورای محترم نگهبان واگذار می کند و مثل خیلی ها برای فقها و حقوقدانان شورای نگهبان تعیین تکلیف نمی کند.
به جلیلی هم که می رسد با تکرار موضع سخنگوی جبهه پایداری که از حضور جلیلی استقبال کرده بود و حضورش را موجب تقویت گفتمان انقلاب دانسته بود ابراز امیدواری می کند که تنها یک نفر کاندیدای این گفتمان باشد.
جلسه با اشاره مسئول برنامه های دکتر تمام میشود، دکتر با یکی از مراجع دیدار دارند.
پس از اتمام جلسه من در این که باید به لنکرانی رای بدهم استوار تر شده ام. یک نخبه واقعی با افکاری بلند برنامه ای جامع و تنظیم شده طبق مبانی اسلامی.
حالا نوبت دکتر جلالی است که در جلسه ای نیمه خصوصی مطالبی را بگویند که به بخشی از آن ها اشاره می کنم:
1) حضرت آیت الله مصباح در دیداری که با دکتر داشته اند انصراف ایشان از کاندیداتوری را خیانت دانسته و فرموده اندکه اگر انصراف دهید بنده از هیچ کس دیگری حمایت نخواهم کرد.
2) و همچنین اضافه کرده اند که من از 6 – 7 سال قبل دنبال کاندیدای اصلح می گشتم و برای من محرز شده است که شما اصلح هستید و شرعا بر من واجب است که به شما رای دهم.

یاسر حسین پور

به نقل از وبسایت حامیان مردمی دکتر لنکرانی




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.