سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر نامه بر
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92 اردیبهشت 26 توسط یک طلبه | نظر

چرا علامه مصباح این‌چنین فداکاری می‌کنند؟

IMG_3684 copy(1)

اول- شکستن زندان سرخوردگی و اختلاف
فضای یأس، سرخوردگی و اختلافی که در سه چهار سال اخیر در میان عناصر انقلابی به وجود آمده بسیاری از دل‌ها را از اعتقاد عمیق پیدا کردن به خط و جریان و به ویژه افراد دور نگه داشته است. کمتر کسی را می‌توان یافت که قادر باشد بی‌هیچ شک و شبهه‌ای و با کمترین تردیدی بگوید "این راه و این فرد درست است" بیایید در راه او و پشت او حرکت کنیم. محافظه کاری و دل‌سردی و عدم اطمینان، روحیه‌ی رایج و عمومی در طیف گسترده‌ی معتقدین به انقلاب اسلامی شده است و این از همان لحظه‌هایی است که می‌تواند دستمایه‌ی فتنه باشد. فتنه آن‌جایی رخ می‌دهد که اهل حق گیج می‌شوند و نمی‌دانند چه باید بکنند چه راهی را باید بروند و با چه کسی نباید باشند. در این لحظات سردرگمی وبی‌عملی و مات و مبهوت به شعبده‌بازی‌ها نگاه کردن فقط یک چراغ روشن و شمع نورانی می‌تواند راه را نشان دهد. دل‌ها را قرص کند. تردیدها را برطرف کند و به نشستگان قیام ببهشد و به خاموشان فریاد بدهد و به خستگان حرکت بدهد و به نابینایان روشنی را هدیه کند و چه‌قدر حزب الله و مردم مسلمان ایران در این شرایط به چنین نورهایی نیازمندند و چه زیبا و به موقع مصباح دل‌ها به فریاد می‌رسد و نور ایمان و پرتو تعیین و تکلیف حرکت و حرکت تکلیفی را فداکارانه و بی‌هیچ منتی به ما هدیه می‌کند. ما انقلابی‌ها خسته شده بودیم نمی‌تواستیم اعتماد کنیم نمی‌توانستیم دل ببندیم و بعد دل‌شکسته شویم ولی علامه مصباح یزدی ما را به افق بالاتری می‌برد که در آن‌جا حرکت برای خدا و انجام تکلیف و بی‌توجهی به نتیجه در هر صورت برد است و زیانی در آن نیست. پس می‌توان به انتهای زیبا و پربهجت این مسیر دل خوش داشت و بی‌هیچ دغدغه‌ای در روشنای آن گام سپرد و از خستگی‌ها، سرخوردگی‌ها و اختلافات گذشته در این افق روشن عبور کرد و به خورشید حقیقت رسید.
 
دوم- خورشید در میان خیمه شب بازی قدرت طلبان
شعبده‌بازی شیطانی و تردست‌های چشم پر کن می‌خواهند به تو بگویند "نگاهت را به ما بدوز" و جایی دیگر نرو. راه دیگری نیست. یا باید در آن تاریکی ظلمانی قدم بگذاری و یا با این نور کوچک ما همراه شوی؛ در حالی‌که اگر خیمه‌ی سیاه شب بازی آن‌ها را کنار بزنی نور خورشید در انتظار تو نشسته است.
آن‌هایی که برای جنگ قدرت آمده‌اند و خودخواهانه مردم را قربانی کینه‌توزی‌ها و انتقام جویی‌های خود می‌کنند طراحان این خیمه شب‌بازی هستند و تمام دلخوری و شکایت آن‌ها این است که چراغی آمده است که بازی آنان در تاریکی‌های خود بزرگ بینی و نگاه متکبرانه را که مردم را به سوی خود می‌خواندند برهم زده است و می‌تواند معرکه‌گیری آنان را بدون مخاطب کند و چشم‌ها را متوجه روشنایی زیبایی‌ای در خارج از این تاریکخانه‌ی خودخواهی و قدرت طلبی کند. آیت‌الله مصباح یزدی در تمامی این سال‌های حکومت قدرت طلبان چشم بیدار و چراغ هدایت‌گری بوده‌اند که شعبده‌بازی‌های شیطانی را برملا کرده‌اند و به همین دلیل است که فتنه‌گران شب زده و منحرفین ماتم زده همچون خفاشانی به بدگویی خورشید وجودش نشسته‌اند و از ترس عدم همراهی مردم با دعوای زرگری آنان آتش نزاعشان را باد می‌زنند.. وجود خورشید زنده به فداکاری و از بین بردن ظلمت‌هاست.
 
سوم- فداکاری برای گام بلند انقلاب اسلامی به سوی تمدن نوین اسلامی
انقلاب اسلامی در این دوره مانند دوره‌های گذشته نیازمند رویشی دوباره و نو شدنی برای ادامه‌ی حرکت نورانی خویش است. تا با صیقل زدن زنگارها و رها کردن ریزش‌ها زمینه‌سازی رویش‌های بی‌پایانش را ایجاد کند.
اما قدرت‌طلبان و اصحاب فتنه و انحراف مانند زنجیری در این مرحله از پالایش و پاک شدن تاریخی انقلاب اسلامی و لزوم جهش، مانع پرواز بلند دیگر آن شوند. انقلاب اسلامی با طی کردن مسیر خود می‌خواهد به تمدن سازی اسلامی بپردازد و این هدف والا نیازمند رشد و ارتقا و تعالی در پرچمداران آن است و آن‌ها که مرحله‌شان تمام شده است به دنبال ارتجاع و بازگشت تاریخی هستند درحالی‌که نمی‌دانند انقلاب اسلامی در هر مقطعی یک گام بلند رو به سوی تمدن نوین اسلامی برمی‌دارد و آن‌ها که در طی راه لغزشی می‌کنند به ناچار خود را از این پرواز الهی دور می‌کنند و باید به عنوان ریزش‌های آن تلقی شوند مگر آن‌که خود را اصلاح کنند.
 
بنابراین مصباح این روزهای انقلابی‌ها در پرتو خورشید و ولایت فقیه با این فداکاری‌های بی‌نظیر می‌خواهد انقلاب اسلامی و معتقدین به آن را در پرواز بلند این مقطع از تاریخ یاری رساند و آنانی که قصد بازگشت به عقب دارند را ناکام گذارد. این اندیش‌مند والا و عارف انقلابی می‌خواهد انقلاب اسلامی هم‌چنان که به عنوان الگوی انقلاب‌های جدید و بیداری اسلامی بماند و عقب‌گردی نداشته باشد. مصباح دل‌ها می‌داند شیطان برخی را با حیله‌هایش فریفته‌ی قدرت کرده است و جنگ قدرت طلبانه مجالی به خدمت به مردم و رسیدگی به درد محرومین نمی‌دهد. بنابراین حضرت علامه مصباح یزدی با این فداکاری در پرتو اهداف تعیین شده‌ی مقام معظم رهبری به دنبال برداشتن یک گام بلند به سوی اهداف توسط انقلاب اسلامی است و نه عقب گرد و ارتجاع و اسیر قدرت طلبان شدن.
محمدمهدی برهانی



مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.