سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کبوتر نامه بر
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92 تیر 3 توسط یک طلبه | نظر

من برای تو جشن تولد می گیرم اما

اگر آمدی و من نبودم سر مزارم بیا...


آقا جان بیقرار توئیم و می دانیم که یار خوبی برایت نبوده ایم اما دلهایمان بی قرار عطر حضور است. آقاجان تا زنده ام برای روز میلادت جشن می گیرم اما اگر اسیر خاک شدم و روی تو را ندیدم و تو آمدی، به حرمت بیقراری جانسوز دلم، سر مزار من هم بیا و فاتحه ای بخوان که دم مسیحائیت آرامش قلب بیقرار من باشد تا خاک مزارم منت سنگینی قلبم را فراموش کند.

 

ولوله ای در شهر به راه افتاده، گویی خبری در راه است. جوان و نوجوان با شور و هیجان مشغول آذین بندی کوچه و خیابان اند.

شهر قم اما، تب و تاب دیگری دارد، تبی بیشتر از همه کشور؛ جمکران میعادگاه عاشقان فرزند زهرا آماده حضور میهمانان هستند.. مردم قم فردا میزبان همه مسلمانان اند. نیمه شعبان زاد روز میلاد دردانه سلاله زهرا است.

شیعیان برای سالروز میلاد امام حاضری که از دیده ها غایب است سر از پا نمی شناسند. هر سال  در این روز با جان و دل برای برگزاری جشن باشکوهی تلاش می کنند مخصوصا جوانان و نوجوانان که با ساخت خیمه از پارچه های رنگی  شب میلاد را بیرون از خانه و در خیمه ها سپری می کنند به نشانه ان که منتظر و بیقرار موعود هستند و آسایش خواب در خانه را با لذت شیرین انتظار در کوچه پس کوچه های شهر عوض نمی کنند.

شهرمقدس قم و مسجد مقدس جمکران در این روز پذیرای خیل عظیمی از شیعیان سراسر جهان و حتی مردمی از دیگر ادیان است. در این روز مبارک عاشقان مهدوی، پیاده و سواره خود را به مسجد جمکران می رسانند و این روز را جشن می گیرند.

ایران سراسر غرق شور و شعف است و همه مردم و گروه ها و هیات ها برنامه های ویژه ای را اجرا و ارادت خود نسبت به امام شان را بیان می کنند. باشکوه ترین جشنی که در طول سال برگزار می شود جشن انتظار فرج است.

در آیات و روایات الهی از سوی ائمه اعمالی برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) ذکر شده است از قبیل : دعا و انتظار برای فرج ، خودسازی و آمادگی برای یاری حضرت ، دعای همگانی شیعیان و منتظران برای فرج ، زمینه سازی و دگر سازی که همه این ها حول محور دعا می چرخند و در این شب گرانقدر علاوه بر جشن و سرور، مراسم های دعا برای تعجیل در فرج امام عصر (عج) نیز برگزار می شود.


آقا جان بیقرار توئیم و می دانیم که یار خوبی برایت نبوده ایم اما دلهایمان بی قرار عطر حضور است چه امتحان سختی خدا از ما گرفت، امتحان انتظار تو..

آقاجان تا زنده ام برای روز میلادت جشن می گیرم اما اگر اسیر خاک شدم و روی تو را ندیدم و تو آمدی، به حرمت بیقراری جانسوز دلم، سر مزار من هم بیا و فاتحه ای بخوان که دم مسیحائیت آرامش قلب بیقرار من باشد تا خاک مزارم منت سنگینی قلبم را فراموش کند.


به امید روزی که برای آمدنت کوچه ها را آذین بندی و چراغانی کنیم  

 

نمی دانم در آن روز هستم یا نه............



مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.